α) εγγραφής στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση,
β) απόκτησης επαγγελματικής
εξειδίκευσης, μετά τη φοίτηση σε μεταλυκειακά
ιδρύματα επαγγελματικής κατάρτισης.
4.Οι προϋποθέσεις λειτουργίας
κατευθύνσεων σε κάθε Ενιαίο Λύκειο καθορίζονται
με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων.
5. Κατά τα σχολικά έτη 1997-1998 και
1998-1999, οι Β’ και Γ’ τάξεις των Λυκείων αντίστοιχα
θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.
1566/1985, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.
6.Τα λειτουργούντα κατά την
έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου Γενικά, Κλασικά,
Μουσικά, Τεχνικά-Επαγγελματικά (Τ.Ε.Λ.) και Ενιαία
Πολυκλαδικά Λύκεια (Ε.Π.Λ.) μετατρέπονται σε
Ενιαία Λύκεια εντός πενταετίας. Εφόσον δεν
εξασφαλίζονται οι απαραίτητες προϋποθέσεις
λειτουργίας, τα ως άνω Λύκεια λειτουργούν, μέχρι
τη μετατροπή τους, ως εξής:
α) Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια,
με Θεωρητική, Θετική και Τεχνολογική κατεύθυνση,
β) Γενικά Λύκεια και Μουσικά
Λύκεια, με Θεωρητική και Θετική κατεύθυνση,
γ) Κλασικά Λύκεια, με Θεωρητική
κατεύθυνση και
δ) Τεχνικά-Επαγγελματικά
Λύκεια, με Τεχνολογική κατεύθυνση.
7.Η αξιολόγηση των μαθητών του
Λυκείου είναι αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής
διαδικασίας, έχει ως στόχο να ελέγξει το βαθμό
συγκράτησης πληροφοριών και γνώσεων, αλλά κυρίως
να υιοθετήσει μεθόδους και πρακτικές που
αξιολογούν το βαθμό επίτευξης των διδακτικών
στόχων που έχουν τεθεί και των βασικών
δεξιοτήτων, και συνδυάζει ποικίλες μορφές και
τεχνικές για την επίτευξη έγκυρης, αξιόπιστης,
αντικειμενικής και αδιάβλητης αποτίμησης των
γνώσεων και δεξιοτήτων, χωρίς πρόσθετη
εξεταστική επιβάρυνση. Ταυτόχρονα, προωθεί το
θεσμό των συνθετικών δημιουργικών εργασιών με
στόχο οι μαθητές να αναπτύσσουν τη δημιουργική
και συνθετική τους ικανότητα και δίδει τη
δυνατότητα ανατροφοδότησης της διδακτικής
διαδικασίας. Με προεδρικό διάταγμα, που
εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθορίζεται ο τρόπος
και η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών του
Ενιαίου Λυκείου.