Η Κεντρική Ιστοσελίδα της ΕΛΑΪΣ ΑΕ ellw-2.gif (22069 bytes) Η ΕΛΑΪΣ σας προσκαλεί
1.gif (34236 bytes)

Η εταιρία ΕΛΑΙΣ, στα πλαίσια της πολιτικής που ακολουθεί για την προστασία του
περιβάλλοντος αλλά και στo πλαίσιο της χορηγικής στρατηγικής της που αφορά
στο μεγαλύτερο μέρος της την κοινωνική προσφορά στην τοπική κοινότητα
και στην εκπαίδευση, ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα του καθηγητή
περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, κ. Μ. Χαραλαμπίδη, και των μαθητών
του 1ου Τεχνικού Λυκείου Πειραιά, που βρίσκεται ακριβώς
απέναντι απο τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Νέο Φάληρο.

Το αίτημα αφορούσε αφενός, τη χρηματοδότηση απο την εταιρία μας του έργου της ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗΣ των κτιρίων του εκπαιδευτικού συγκροτήματος που
στεγάζει 2,000 μαθητές και βρίσκεται ακριβώς απένταντι απο τις
εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Νέο Φάληρο, και αφετέρου
τη συμβολή μας στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση του εν λόγω έργου.

Το συγκεκριμένο έργο βασίζεται στην ακόλουθη αρχή:
Το ζεστό νερό που χρησιμοποιεί η ΕΛΑΙΣ για την ψύξη των ελαίων της, ανακυκλοφορείται με σωληνώσεις κάτω απο την οδό Πειραιώς στο λεβητοστάσιο του σχολικού συγκροτήματος. Εκεί μέσω δύο εναλλακτών θερμότητας ζεσταίνει το νερό των καλοριφέρ - και κρύο πάλι - επστρέφει στην ΕΛΑΙΣ, οπου επαναχρησιμοποιείται.

Επομένως:
Η ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΧΑΜΕΝΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.

Το έργο που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 1997 - με την συμβολή του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ,
της Νομαρχίας και του Δήμου Πειραιά - και λειτουργεί με επιτυχία είχε
πολλαπλά οφέλη (κοινωνικά-θεσμικά, περιβαλλοντικά-οικολογικά,
παιδαγωγικά και τεχνολογικά):

  • 1. Το Τεχνικό Λύκειο μαζί με τις άλλες σχολές που συστεγάζονται θα εξοικονομούν
    300,000 δρχ. κάθε εβδομάδα απο τα λειτουργικά τους έξοδα αφού
    δεν θα χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης.

  • 2. Το περιβάλλον δεν θα επιβαρύνεται με περίπου 150 τόνους διοξειδίου του άνθρακα
    και άλλων βλαβερών αερίων κάθε χρόνο.

  • 3. Παιδαγωγικό όφελος, αφού οι μαθητές του Σχολείου ασχολήθηκαν με ένα έργο που προάγει την περιβαλλοντική συνείδηση και συνέδεσαν την θεωρία του περιβαλλοντικού μαθήματος με την πράξη (ομαδική εργασία, όξυνση της ερευνητικής διάθεσης, απόκτηση δεξιότητας για επίλυση προβλημάτων και διάθεση για δημιουργία).

  • 4. Μικρό όφελος προέκυψε και για την ΕΛΑΙΣ αφού δεν καταναλώνει αρτεσιανό νερό για να ψύξει το θερμό νερό, οπως έκανε μέχρι τώρα, με όφελος πάλι περιβαλλοντικό αλλά και οικονομικό, γιατί το νερό ανακυκλούμενο, επιστρέφει πίσω κρύο.

  • 5. Το πιλοτικό αυτό έργο άνοιξε ενα δρόμο. Ανέτρεψε τα δεδομένα. Απέδειξε οτι η βιομηχανία μπορεί να αντιστρέψει τους παραδοσιακούς της ρόλους και μπορεί οχι μόνο να συμβάλλει με κοινωνική συμμετοχή και συνεισφορά, αλλά και να συμμετάσχει στην μείωση της φόρτισης του περιβάλλοντος μέσα απο κοινές προσπάθειες με τους γείτονές της.

Δεν είναι τυχαίο, οτι έτυχε ευρύτατης δημοσιότητας τοσο ενημερωτικής οσο
και εκπαιδευτικής. Δεν είναι επίσης, τυχαίο οτι το εργο αυτό αξιώθηκε της
προσωπικής προσοχής του ίδιου του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.,
κ. Κ. Λαλιώτη, που οχι μόνο το εγκαινίασε αλλά και διόρισε τον καθηγητή
κ. Χαραλαμπίδη, που είχε την φαεινή αυτή σύλληψη στον Οργανισμό Σχολικών κτιρίων
(Ο.Σ.Κ) με στόχο την επέκταση του έργου και σε άλλα σχολικά συγκροτήματα που γειτνιάζουν με βιομηχανίες.

Το παράδειγμα της ΕΛΑΙΣ ακολούθησαν και άλλες εταιρίες στην Ελλάδα,
οπως η Aθηναική Ζυθοποιία και η Υαλουργία Γιούλα.

Η ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ απετέλεσε την εργασία του Μaster του καθηγητή κ. Χαραλαμπίδη, στο πανεπιστήμιο Erasmus στο Rotterdam, oπου και διακρίθηκε για την πρωτοπορία του.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε σε Επιτροπή της Ευρωπαικής Ενωσης για θέματα ενέργειας.

Επίσης:

  • Έχει υποβληθεί πρόταση προς το Υπουργείο Ανάπτυξης, να συμπεριληφθεί η ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ στο πρόγραμμα Περιβαλλοντικού Management του Υπουργείου.

  • Μία φορά το μήνα προβάλλει η Εκπαιδευτική Τηλεόραση 10λεπτη ταινία οπου
    παρουσιάζεται το έργο της Τηλεθέρμανσης στο μάθημα της Οικολογίας


    Αυτό το έργο καταδεικνύει ποσο συνδεδεμένη είναι ή πρέπει να είναι η χορηγική στρατηγική με τους γενικότερους στόχους και την στρατηγική της επιχείρησης. Για την ΕΛΑΙΣ, το περιβάλλον, ο σεβασμός της στο κοινωνικό σύνολο και η συμβολή της στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της περιοχής οπου δρά και αναπτύσσεται, αποτελούν προτεραιότητα. Στόχος, επομένως, ήταν η αξιοποίηση της επιστημονικής θεώρησης που βασίζεται στη γενική αρχή οτι τίποτα στην φύση δεν πάει χαμένο, και η εφαρμογή αυτής της ιδέας, που έδωσε την δυνατότητα στην εταιρία να προσφέρει στον γειτονικό της χώρο.

    Η ΕΛΑΙΣ, προχώρησε επομένως σε ουσιαστικό πρωτοποριακό σχεδιασμό, συνεργαζόμενη και με τις Δημόσιες Αρχές (Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ) και τους τοπικούς φορείς (Νομαρχία και Δήμο Πειραιώς), ανοίγοντας έτσι ενα επιλέον κανάλι επικοινωνίας.

    Επίσης, το έργο αυτό απετέλεσε ενα παράδειγμα για την κοινωνία αλλά και για τις επιχειρήσεις οσον αφορά την χορηγική τους δραστηριότητα, διότι απέδειξε οτι δεν απαιτούνται, αναγκαστικά, υπέρογκα ποσά για να τελέσει μια εταιρία κοινωνικό έργο. Στην προκειμένη περίπτωση χρειάστηκαν μόνο 12,585,000 δρχ. για ένα έργο που απέφερε, οπως αναφέρθηκε παραπάνω, πολλαπλά οφέλη και για τον επιχορηγούμενο οργανισμό αλλά και για τη χορηγό εταιρία.

    Αλλωστε, απο έρευνα που πραγματοποιήθηκε απο ανεξάρτητη εταιρία ερευνών - σχετικά με την εικόνα που έχει η ΕΛΑΙΣ στην τοπική κοινότητα αλλά και γενικότερα στο λεκανοπέδιο της Αττικής - διαπιστώθηκε οτι περίπου 20% των ερωτηθέντων που ανέφεραν αυθόρμητα την ΕΛΑΙΣ, μνημόνευσαν το έργο της ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ως κοινωνική προσφορά της εταιρίας.

Η Σελίδα αυτή φιλοξενείται από την "ΠΑΙΔΕΙΑ" την οποία
η "ΕΛΑΙΣ" βοηθάει στο να ανταπεξέλθει στα έξοδα hosting του
κεντρικού της server www.pedia.gr ούτως ώστε να μπορεί να συνεχίζει
να είναι σημείο αναφοράς σχετικά με την προβολή της Ελληνικής εκπαίδευσης και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών και μαθητών στο Internet.
Τα μέλη της "ΠΑΙΔΕΙΑΣ" την ευχαριστούν πολύ.
The "Pedia" home